נטוורקינג והון חברתי

מספר כללי זהב לעיצוב כרטיס הביקור שלכם:

  1. מטרת הכרטיס היא "להשאיר אתכם שם" לאחר שהלכת או "להביא אתכם לשם" אם עוד לא הגעתם לשם. לא משנה איך קיבל הלקוח הפוטנציאלי את הכרטיס שלכם. העיקר שהכרטיס יביא מהנוכחות שלכם.
  2. מה הכרטיס משדר?אם אתם מוכרים מוצרי יוקרה – בחרו צבעים וחומרים בהתאם. אם אתם ממצבים את המוצר/ השירות שלכם כזול- הכרטיס צריך להיות פשוט וענייני. כרטיס הביקור הוא חלק מהמעטפת השיווקית שלכם ועליו להיות תואם למה שאתם רוצים לשדר.
  3. עיצוב הכרטיס- העיצוב צריך להתאים לתחום העיסוק שלכם ולמיצוב. כך גם כל ויזואל שיופיע על הכרטיס וגם הלוגו.
  4. כרטיס שונה מהמודעות שפרסמתם במקומון, ששונות מאתר האינטרנט- השגתם נראות נמוכה. אם הלקוח הפוטנציאלי רואה את המודעה והיא מזכירה לו את הפלייר שקיבל לפני שבועיים- עשיתם את העבודה.
  5. הגופן (פונט)- גם לסוג הגופן שתבחרו משמעות רבה- הוא יכול לשדר נוקשות, זרימה, סדר וכו'. בכל מקרה חשוב שיהיה קל וברור לקרוא אותו. בנוסף חשוב להתאים את גודל הפונט לקהל היעד- לדוגמא, אם אתם עובדים עם קשישים- הכינו כרטיס ביקור עם כיתוב גדול (נכון גם לכל חומר פרסומי אחר).
  6. עברית/ אנגלית- אל תעמיסו על כרטיס הביקור שלכם. אם אתם נוהגים לנסוע לחו"ל למטרות עסקים, הכינו כרטיס נפרד. אם למרות זאת החלטתם לעצב כרטיס דו לשוני, השתמשו בשני הצדדים לשפות השונות.
  7. תארים וריבוי התמחויות- אל תרבו בכתיבת תחומי ההתמחות. הוסיפו לכרטיס רק מה שתורם למיצוב שלכם או לנסיון הנתפס בתחום המקצועי בו אתם מתמקדים.
  8. בולטות- לכרטיס ביקור חייבת להיות נוכחות. אחרת – הוא רק פיסת נייר שיש עליה את הפרטים שלכם.
  9. פרטי התקשרות- כל פרטי ההתקשרות לעסק חייבים להופיע על הכרטיס: טלפון נייח, כתובת, דוא"ל וכדומה. שאלה שחוזרת רבות- האם לפרסם את מספר הטלפון הנייד או הנייח? טלפון נייח חייב להופיע בכרטיס- יש בכך מסר של אמינות. טלפון נייד- כדאי לציין את הטלפון הנייד, בעיקר אם אתם עוסקים במקצועות בהם יש להשיג אתכם בכל מיני שעות (רופאים, או ספקי שירותי תיקונים למיניהם). טלפון נייד מתאים כמובן לבעלי מקצוע אשר אינם נמצאים במשרד או בעסק במשך רוב שעות היממה.
  10. אתר אינטרנט- כתובת אתר האינטרנט חייבת להופיע בכרטיס הביקור. אין לכם אתר? זה הזמן להקים אותו. אם אתה לא שם, אתה לא קיים.
  11. נייר? זו לא האפשרות היחידה – ניתן היום לעצב כרטיסי ביקור מפלסטיק, בד ומגוון חומרים נוספים. בחרו את האפשרות המתאימה לכם ומתאימה  לייחודיות שלכם.
  12. כל המוסיף גורע- אל תעמיסו טקסטים בכרטיס. התמקדו. ההפסד בלקוח שיהיה מעוניין בתחום מאד ספציפי קטן מההפסד שתספגו אם תראו כמו "סופרמרקט". ממילא מרבית הלקוחות לא מאמינים (ובצדק!) כי ניתן להיות מומחים לכל התחומים.

 

צרו עימנו קשר לפרטים נוספים בטלפון – 077-9965414
ייעוץ שיווקי   PRACTIC

מאת: אורלי שפירא, יועצת שיווקית