קבוצת נטוורקינג

5 עקרונות להצלחת קבוצת נטוורקינג וטיפים חשובים להגדלת הכנסות ומעגל הלקוחות בעסק שלך

אם את/ ה בעל / ת עסק ובוחנת דרכים אפקטיביות להגדלת הכנסות ומספר לקוחות, כדאי לך לקרוא וליישם את הכתוב במאמר.

רקע על קבוצות נטוורקינג

מטרת הנטוורק, לאפשר לחברים לטוות קשרים עסקיים ולשווק ביעילות רבה יותר, את השירותים בהם הם מתמחים. מה שהוכח כיעיל עבור גברים השומרים על קשר עסקי עוד מתקופת הצבא, יעיל ביותר גם עבור אנשי מקצוע באזרחות.

אז נכון שחברים יש בפייסבוק ובלינקדאין, ויש קרובי משפחה ומכרים, אך אי אפשר להתבסס עליהם כדי לקדם את המטרות העסקיות שלך.

בארץ ישנן מספר סוגים של קבוצות נטוורקינג (רישות עסקי). חלקן מפולחות לפי מגדר (בעיקר קבוצות נשים), חלקן פועלות בפריסה ארצית וחלקם מועדונים עסקיים לפי תחומים.

לכל קבוצות הנטוורקינג מטרות משותפות : לעודד יזמות ומעגלי כוח עסקיים, ליצור שיתופי פעולה עסקיים מוצלחים, לחבר בין עסקים קטנים המעוניינים לפתח את המערך השיווקי ולעודד העצמה וצמיחה עסקית.

מהניסיון שצברתי כמנחת קבוצות נטוורקינג לעסקים ולקהל פרטי, ישנם חמישה פרמטרים שמולידים קבוצת נטוורקינג מנצחת !

  1. קרבה למקום המפגש
    כדי שמפגשים עסקיים יהיו פוריים, חשוב שחברי הקבוצה יגיעו למפגשים באופן עקבי.ככל שיש יותר חברים מהאזור בו מתקיים המפגש, כך גדל פלאים הסיכוי להצלחתהשל פעילות הקבוצה. אם אתם חברים בקבוצת נטוורקינג ועומדים לצרף חבר חדש, או אם אתם מתכננים להצטרף לקבוצה, בררו היכן מתקיימים המפגשים.
  2. תדירות המפגשים
    תדירות נכונה היא תדירות שחברי הקבוצה מפיקים ממנה תועלת ומסוגלים לעמוד בהבקלות. התדירות האידיאלית למפגשי נטוורקינג היא אחת לשבועיים במקום ובשעהקבועה. אחת לשבוע צפוף מידי ואחת לחודש רחוק מידי.
  3. נקודות השקה בין המשתתפים
    פרמטר שעשוי לתרום רבות להעברת הפניות מחברי הקבוצה וקבלתן, הוא אם ישחיבור עסקי בין המשתתפים. לשם המחשה : מקדם אתרי אינטרנט, מעצב אתרים,
    מתכנת שבונה אתרים וכותב שיווקי. נקודות השקה מוצלחות מתבטאות בסוג הלקוחות.לדוגמא קבוצת נטוורקינג עסקית B2B בה עורך דין, סוכן ביטוח, אדריכל משרדים ועוד, אל מול קבוצת נטוורקינג שפונה לקהל יעד פרטי B2C (מאמנת אישית, תכשיטנית, פסיכולוגית ועוד).
  4. הומוגניות בין המשתתפים
    מטרת המפגשים ליצור הפריה הדדית ושיתופי פעולה. כדי שהרישות העסקי יצליח,מומלץ להצטרף ולצרף חברים בעלי שפה, רקע ומטרות משותפות. הומוגניות מסייעתלקולגות להתחבר אחד לשני ולהעביר הפניות.
  5. מבנה המפגשים
    בקבוצה מנצחת יש לחברים תחושת מחויבות וערבות הדדית. מבנה מוגדר של מפגשים,תורם משמעותית להצלחתם, קרי העברת מספר גדול של הפניות לקוחות פוטנציאליםחדשים זה לזה. מבנה לדוגמא : סבב היכרות בזק, סבב שני מעמיק יותר בו מושם דגש על הלקוחות אליהם מכוון הדובר ושלב שלישי במפגש שמכיל הרצאה מקצועית של אחד הדוברים או חלוקה לקבוצות עבודה קטנות.
    עומדים להצטרף לקבוצת נטוורקינג עסקית ?

קבלו טיפים שיפתחו עבורכם את השער להגדלת מעגל הלקוחות :

ישירות – הצטרפת לקבוצה ? ברכות. אל תלכו סחור סחור. לחברי הקבוצה אין זמן מיותר או סבלנות לתיאורים ארוכים. היו ישירים וממוקדים במה אתם עוסקים ומה אתם מחפשים = כיצד חברי הקבוצה יכולים לעזור לכם בשיווק העסק שלכם.

כנות – Honesty is the best policy. היו כנים לגבי ניסיונכם (אם פתחתם קונדיטוריה לפני שנה, ספרו על הניסיון שצברתם והלקוחות העסקיים ששירתתם בתור קונדיטור בתפקידכם הקודם כשכיר). אספתם ידע, ניסיון, התמקצעות ? אין סיבה שתיאורכם המקצועי יחל ממקום בסיסי. ספרו בכנות על עברכם ותצברו הערכה ועניין מצד המשתתפים.

סיפור טוב – קל לספר על עצמכם באופן קר ומחושב, אך זה עלול לגרום לקולגות לאבד עניין. נסו לשלב סיפור מעניין (קצר) שימחיש את תחום התמחותכם. לדוגמא : מאמנת אישית שחולקת "סיפור מקרה" על מאומנת שמצאה עבודה בזכות האימון איתה או בלש פרטי שיחלוק בעילום שם, מקרה מעניין בו סייע לאחרונה.

כרטיס ביקור ממוקד ואתר אינטרנט – יש לכם כרטיס ביקור ? בדקו אם הוא רלוונטי, ממוקד ומעניין. וודאו שמופיעה בו כתובת אתר האינטרנט או דף הנחיתה או הבלוג שלכם. אם אין לכם כרטיס ביקור (אותו מומלץ לשאת בכל מקום ולכל מקום), גשו עוד היום להדפיס כרטיס ביקור חדש.

קורות החיים שלכם בשורה / דקה / חמש דקות – כבעל עסק, עליך לדעת לזקק את קורות החיים שלך לדקה אחת. בהתחלה זה קשה, מאתגר, מביך ואחרי תרגול אחד או שניים, אתם "על הסוס". תמצות העסק שלכם לשורה / דקה וחמש דקות, עשוי לעשות את ההבדל בין גמגום לא החלטי לבין תיאור משכנע שיעביר לכם הפניות.

פרזנטציה טובה צריכה להכיל : שם ושם משפחה, שם העסק, מה תחום התמחותכם, למה דווקא אתם ובמה / מי אתם מעוניינים מחברי קבוצת הנטוורקינג.

בהצלחה.

מאת: אורלי שפירא, מייסדת ומנחת קבוצות פרקטיק נטוורקינג B2B ו– B2C באזור רמת השרון ויועצת שיווקית במיקור חוץ.