ניוזלטר- איך מפיקים ניוזלטר אפקטיבי?

כתיבת ניוזלטר אפקטיבי לחברה או עסק היא משימה לא פשוטה המצריכה משאבים רבים של זמן וכסף.. במאמר זה אנסה לשכנע אתכם מדוע בכל זאת כדאי להשקיע ולהפיץ ניוזלטר לחברתכם.

 

מטרות:

לטווח הקצר:

  • מטרות ייעודיות לכל גליון- הגדירו את המטרות תוך מתן דגש על מוצרים או שירותים עונתיים , לדוגמא- לימודים המתחילים בתאריך מסוים, דיאטה  לקראת קיץ או חג ועוד.
  • כדאי להתמקד במספר סביר של מוצרים ולא להעמיס את כל האפשרויות… מומלץ מאד שיהיה חיבור בין התכנים (מאמרים) לבין המוצרים שרוצים לקדם בניוזלטר זה.
  • מכירה של שירות או מוצר ספציפי.
  • העברה של מסרים שיווקיים לפלחי שוק ספציפיים- הצעות מכירה בתנאים מיוחדים ללקוחות ותיקים או לפלחים אחרים. ניתוח נתוני הכניסות לדפי האתר השונים, יכול לסייע לנו גם לבחון את רמת העניין למוצר/ שירות מסוימים וכאשר בודקים אל מול הטלפונים/ המיילים הנכנסים והעסקאות שנסגרו ניתן לקבל תמונה רחבה של תגובת קהל היעד להצעות השונות.

לטווח הארוך:

  • שמירה על קשר רציף ועקבי עם לקוחות בפועל ולקוחות פוטנציאליים של החברה
  • מיצוב צוות החברה כמומחה בתחומים מסוימים
  • קידום הפעילויות שלהלן באמצעות אתר האינטרנט של החברה

 

מהו ניוזלטר?

ניוזלטר הוא גיליון אינטרנטי אשר נשלח לקבוצת נמענים, המכיל את לקוחות החברה ובמקרים מסוימים גם לקוחות פוטנציאליים.

 

מה מכיל הניוזלטר?

ישנם מבנים שונים של ניוזלטר. הניוזלטר הראשוני היה מעין גליון פרסומי אשר הוצגו בו מוצרי החברה. לאחר מכן, החלו שולחי הניוזלטר להבין כי הגיליון המכירתי אינו מושך מספיק והכניסות אליו מועטות ושילבו תכנים מקצועיים אשר ימשכו את הקוראים להיכנס ולעיין בניוזלטר.

 

למי כדאי להוציא ניוזלטר?

כמעט לכל עסק או חברה שאני מכירה.. ניוזלטרים מעניינים ואיכותיים מושכים נמענים רבים- נמען אשר קורא מאמר מעניין יפיץ אותו לחבר (אשר יתעניין וירשם לרשימת התפוצה) וכך הלאה.. כך גדלה עם הזמן רשימת הנמענים ועמה החשיפה לה זוכה העסק או החברה.

הניוזלטר יכול להזכיר ללקוחות את קיום החברה או לחלופין את כוונתו שטרם מומשה לרכוש מוצר או שירות מסוימים.

בעסקים קטנים ניתן לבנות ניוזלטר קטן יותר (גם לבד) המכיל מאמר אחד וטקסט המניע את הלקוחות לפעולה.

 

מהו מבנה מומלץ לניוזלטר?

פנייה אישית של בעל החברה השולחת או אחד מהבכירים האמון על הקשר עם לקוחות החברה

מספר מאמרים (לא פחות משלושה) איכותיים בתחום בו עוסקת החברה

הצגה של מוצרי או שירותי החברה הכוללת הנעה לפעולה (התקשרו אלינו לקבלת פרטים נוספים, בין המתקשרים תוגרל מתנה יקרת ערך וכו'- בהתאם לסוג המוצר/ השירות, המיצוב וכמובן מאפייני קהל היעד).

הגיליון עצמו מכיל רק תקצירים או מספר משפטים פותחים מכל מאמר וקישור (לינק) להמשך המאמר. באופן זה נכנסים הגולשים לאתר ובמקרים רבים ממשיכים לגלוש גם לדפים נוספים בתוכו.

חשוב מאד לשמור על איזון בתוך הניוזלטר ולא להפכו למכירתי לחלוטין.

לחברות אשר שולחות ניוזלטר המכיל תכנים מקצועיים בעלי עניין לקוראים, ישנו סיכוי רב יותר להרשמה של לקוחות פוטנציאליים נוספים. כך, נוספים נמענים רבים לרשימת התפוצה והחשיפה לה זוכה החברה גדלה. לכן, יש ערך רב לכתיבה מקצועית של תכנים משתנים אשר ייצרו עניין אצל הקוראים. תכנים אשר מספקים לקורא עניין, ידע חדש, מחקרים עדכניים או כל מידע שימושי אחר יביאו להפצה של הניוזלטר לגורמים נוספים ובסופו של דבר יגדילו את החשיפה לה זוכה החברה.

 

שפה

התאימו את השפה בה מנוסח הניוזלטר, כמו גם את התכנים כמובן לקהל היעד שלכם. פונים לקהל מקצועי? פונים לקהל הרחב או לילדים? כתבו בהתאם!

 

עיצוב

לפני תחילת העיצוב חישבו על המסר אותו אתם רוצים להעביר, על קהל היעד ועל הדימוי המתאים לחברה שלכם. הקפידו על מבנה עיצובי קבוע הכולל את לוגו החברה עם אלמנטים עיצוביים משתנים- לדוגמא תמונות וצבעים. לצורך אפקטיביות רבה יותר, מומלץ ביותר שהניוזלטר ישתייך לאותה שפה עיצובית בה בנוי אתר האינטרנט של החברה וכל החומרים הפרסומיים. כך הנראות משתייכת בתפיסת הלקוח הפוטנציאלי לאותה חברה, בכל מקום בו הוא רואה אותה (על מה אתם חושבים כשאתם רואים ריבוע כתום עם קצת שחור מסביב ?..) וזכרו, כמו בכל נושא אחר, העין שלנו מעדיפה את היפה והאסתטי..

 

תדירות

מקובל לשלוח ניוזלטר אחת לחודש ועד שישה חודשים מקסימום (מומלץ מאד לשלוח אחת לרבעון לכל היותר). מומלץ להקפיד על פרקי זמן קבועים בין הניוזלטרים על מנת שהגולשים יוכלו לצפות להגעתם.

במידה ובעסק שלכם קיימת עונתיות, תכננו את הניוזלטרים לשנה קדימה, לפי התאריכים המועדפים עליכם, מתוך הערכה של הזמן הדרוש ללקוחותיכם לפנות אליכם, להתלבט ולהשוות לחלופות נוספות (במידת הצורך) ולבצע את הרכישה.

 

הרשמה לניוזלטר

שלבו באתרכם במקום בולט אפשרות להירשם לניוזלטר. מומלץ לצרף דוגמאות של ניוזלטרים קודמים, הקונים רוצים להכיר את הכלה לפני הטבעת..

 

רשימת התפוצה

יש להקפיד על משלוח ניוזלטר לנמענים אשר אשרו את קבלתם בלבד. משלוח ניוזלטר לרשימות תפוצה לא מאושרות (ספאם) הינו בניגוד לחוק. על פי התיקון האחרון לחוק התקשורת יוכלו נמענים לא מאושרים לתבוע חברות אשר שלחו להם חומר פרסומי לא מאושר ללא כל הוכחת נזק. כדאי להיזהר.. בנוסף, על הניוזלטר להכיל אפשרות להסרה מרשימת התפוצה, אותה יש לבצע מיידית עם קבלתה, למניעת טעויות.

 

תכנון נכון

חשוב כי מנהל השיווק או היועץ השיווקי של העסק, אשר יוזם את הקמת מערך הניוזלטרים, יתכנן היטב את הניוזלטר הראשון, אשר יעודד את הקוראים להמשיך ולהיכנס אליו..

כמו כל תוצר פרסומי, על הניוזלטר לשקף את המיצוב הרצוי, להתאים בשפה ובעיצוב לקהל היעד ולהכיל תכנים בעלי ערך מוסף לקוראים. מנהל השיווק/ היועץ השיווקי אחראי לשלב את עבודתם של כל בעלי המקצוע המסייעים בהפקדת הניוזלטר- החל בכותבת השיווקית (סליחה, טרם פגשתי כותב שיווקי) המעצב/ת הגרפי/ת, והמתכנת.

נסכם בדבריה של סמדר שמחאי, מנכ"ל ת.ל.מ:

"ת.ל.מ החלה להוציא ניוזלטרים לפני למעלה משנתיים.. אורלי שפירא מפרקטיק מפיקה עבורנו את הניוזלטר מהשלב הראשון של תכנון הנושא- בהתאם לעונה ומאפייניה (לדוגמא, בסתיו זה זמן מצוין לאבחונים) נושאים מרכזיים להם יש ביקוש, תחומים שאנו מפתחים ועוד.

אורלי דואגת לתכנים, ולמאמרים מהמרצים ועובדת מול אנשי העיצוב והתכנות. כל ניוזלטר הוא כמו לידה קטנה.. עם השקעה רבה , אבל כשהוא יוצא, איזו שמחה! המון כניסות לאתר וחשוב מכל- המון טלפונים. זהו כלי מצוין לקידום הקורסים שלנו בת.ל.מ וגם טיפולים על כל המגוון שלהם. כך אנו שומרים על קשר רציף עם לקוחותינו והם שבעי רצון.

כל ניוזלטר מכיל נושאים חדשים ומעניינים והגולשים, על פי התגובות מרגישים שלקריאת הניוזלטר עניין רב וערך מוסף לידע שלהם. ולראייה, מדי חודש נרשמים לניוזלטר שלנו כמות אדירה של גולשים, מה שמביא את רשימת התפוצה שלנו היום לאלפי גולשים רבים. זהו כלי מצוין לצרכי הפרסום שלנו."

אני מזמינה אתכם להיכנס לאתר ת.ל.מ.- רשת ארצית לטיפול פסיכולוגי, ייעוץ ואבחון ולצפות בניוזלטרים שלהם, פרי תכנוני..

 

רוצים לקרוא עוד?

לשמור על קשר – ניהול מועדון לקוחות

שיווק באינטרנט באמצעות בניית קישורים

צרו עימנו קשר לפרטים נוספים – 077-9965414

ייעוץ שיווקי PRACTIC

מאת: אורלי שפירא, יועצת שיווקית