מהו תפקידם של מנהלי שיווק בחברה?

מנהל שיווק הוא חלק מההנהלה הבכירה של האתר והוא מהתפקידים המשמעותיים ביותר בארגון. תפקידו הוא להגדיל את הכנסות הארגון בטווח המיידי ועד הארוך ולחשוב קדימה על מענה לשינויים בשוק. בחברות קטנות, לעתים ממלא את התפקיד מנהל החברה. כמייסד החברה, הוא מחלק את זמנו ומרצו בין החלקים המקצועיים של החברה לבין הצורך ההכרחי להביא עוד לקוחות ולהגדיל את ההכנסות.

מהם אם כן תחומי האחריות של מנהל השיווק ?

בניית אסטרטגיה

  • היצע – המוצרים או השירותים אותם החברה מציעה ללקוחותיה
  • ביקוש – מיהם פלחי השוק העיקריים להם מציעה החברה את מוצריה? מה מאפיין אותם?
  • תחרות – אפיון התחרות הישירה ( חברות או עסקים המציעים מוצר או שירות דומים ), אפיון התחרות העקיפה (אילו מוצרים או שירותים ממלאים עבור הלקוח את אותו צורך?).
  • המסרים השיווקיים – מה אנחנו מציעים? לאיזה קהל יעד? במה אנחנו טובים מהמתחרים שלנו? מהי הצעת הערך שלנו?
  • תמחור – מהו המחיר הנכון עבור המוצרים שלנו? בהתייחס לתמחור אנו כוללים תחומים של מדיניות הנחות גמישה/ קשיחה וגבולותיה, תשלומים, מבצעים והנחות
  • אריזה ונראות – במוצרים פיזיים יש משמעות למאפייני האריזה – גודל, צבע, כיתוב, מגע, מראה יוקרתי ועוד.
  • הפצה – היכן אנו מוכרים את מוצרינו? האם אנו מוכרים אותם בעצמנו או בחנויות של אחרים? האם אנו מציעים אותם ברשת האינטרנט? (באתר שלנו או באתרים אחרים?), האם אנו מציעים משלוח? (חינם? החל מאיזה סכום רכישה?)
  • דיגיטל – הנכסים הדיגיטליים השונים של החברה כוללים אתר אינטרנט (תדמיתי או חנות), דפים וקמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube etc), קידום אורגני (SEO),  סרטונים ותוכן. לתשומת לבכם, תוכן איכותי, משתנה ומגוון הוא אחד מהנכסים המשמעותיים ביותר בזירת הדיגיטל היום.
  • תקציב השיווק  – מהי העלות של היעדים שלנו? האם היא ריאלית? מהי החלוקה שלה לסעיפים השונים? לתשומת לבכם – בכתיבת אסטרטגיה חשבו על האסטרטגיה הקודמת שכתבתם או שכתבו קודמיכם- מה ניתן ללמוד מההצלחות והכישלונות שלה?

 

ניהול ויישום האסטרטגיה   החלק החשוב ביותר באסטרטגיה היא יכולת היישום שלה. בניית תוכנית עבודה שנתית תסייע ליישם את כל חלקי התוכנית באופן מאוזן ואפקטיבי.

ניהול המכירות   גיוס, הדרכה והנעת אנשי המכירות. קביעת יעדים ויצירת פלטפורמה אפקטיבית להעלאת היקף המכירות בחברה.

ניהול צוות השיווק תפקידם של מנהלי שיווק כולל גם את ניהול צוות השיווק שמורכב כיום מצוותים פנימיים וחיצוניים לחברה. עם הצורך ההולך וגובר בהתמחות והתמקצעות, חלק מצוות השיווק עובד במיקור חוץ, מה שמביא לאתגרי ניהול והנעה שונים. עם זאת, הצוות ה"כלבויניקי" של פעם שעשה קצת מכל דבר, פחות קיים בעידן הדיגיטל המצריך התמקצעות ספציפית , התנסות והתעדכנות בפלטפורמות המשתנות מדי שבוע. הצוות הפנימי אשר קיים בעיקר בחברות גדולות, מביא לעומת זאת התמחות ספציפית בשיווק של המוצר ובהיכרות של הענף, המוצר או השירות שמציעה החברה והתחרות.

ניהול הקשר עם הלקוח  בחלק מהחברות תחום זה אינו משתייך למחלקת השיווק. אני אישית מעריכה כי זהו אחד ממקורות המידע המשמעותיים ביותר עבור מנהל השיווק ויכול להשפיע על כל תכנית השיווק והשירות. אין כמו להיכנס לנעלי הלקוח כדי לקדם את החברה שלכם. לשיקולכם…

כתבה: אורלי שפירא

איך עובד יעוץ שיווקי ב – PRACTIC?

השירות ניתן על בסיס שעות ייעוץ וליווי שיווקי במסגרת הנקבעת בהתאם לגודל החברה, היקף הפעילות הצפוי ומטרות החברה.

רוצים לדעת איך להשקיע פחות ולהשיג יותר?

צרו עמנו קשר ונשמח להזמין אתכם לפגישת היכרות ללא תשלום.

לפרטים נוספים התקשרו עכשיו – 0779965414 הקפה מצוין. 

אתם בדרך?