איך תהפכו את ההמלצות שקיבלתם לכלי שיווקי אפקטיבי?

ערכה של המלצה- המדריך המלא להמלצות עסקיות

האם ב – 2020 יש עדיין ערך להמלצות באתרים ובפייסבוק או שהכל פייק? האם אנשים עדיין קוראים אותן? מה הערך שלהן? ואיך עוד הן יכולות להשפיע על העסק שלכם?

דקה אחרי שאמזון נכנסה לישראל ותיכף כולנו הופכים לבודקי המלצות ודירוגים מקצועיים, חשוב לדבר על עסקים מקומיים, קטנים כגדולים, שמקבלים המלצות מלקוחות ולא ממש בטוחים מה לעשות איתן.

  1. כן, עדיין קוראים המלצות ודירוגים ומושפעים מהם

למרות שיש נטייה טבעית לבחון את אמינותן של המלצות בשבע עיניים נראה שלפחות חלק מהלקוחות הפוטנציאליים קוראים את ההמלצות לעומק. אני אישית נתקלת בלקוחות שמדברים בפגישה על המלצות שקראו באתר. בחלק מהאתרים עמודי ההמלצות הם בין 3-4 העמודים הנצפים ביותר.

  1. איפה ניתן לפרסם המלצות כדי לקבל חשיפה טובה?

ניתן לפרסם את ההמלצות שלכם באתר האינטרנט שלכם, בפייסבוק, בגוגל, בלינקדאין, בניוזלטר (ניוזלטר ייעודי להמלצות או תוספת של מספר המלצות קצרות לניוזלטר), ואפילו בהצעות מחיר.

  1. איך נדע איפה הכי כדאי לנו לפרסם את ההמלצה?

מומלץ לשים את ההמלצות הטובות ביותר בפלטפורמה שמניבה לכם הכי הרבה לקוחות. אם יש לכם מספיק המלצות חלקו אותן בין הפלטפורמות השונות. חשוב להשתמש באותה המלצה בשני מקומות (למשל גוגל ופייסבוק) מאחר שזה נחשב ככפל תוכן. אם בכל זאת זוהי המלצה יוצאת דופן ותרצו להתשתמש בה פעמיים תוכלו לשים אותה באתר ולבקש מגוגל לא לאנדקס אותה, לשים בפלאג אין של פייסבוק באתר ואז זה לא תוכן משוכפל או פשוט להוסיף אותה כתמונה.

  1. מהן ההמלצות היעילות ביותר? 
  • המלצה צריכה לכלול שם ותפקיד של נותן ההמלצה, התיחסות לשירות שקיבל (אפשר גם משך קבלת השירות אם הוא ארוך)  או המוצר שרכש ותועלות משמעותיות שקיבל מכם.
  • המלצות אשר נותנות מענה להתנגדויות יכולות לעשות עבורכן שירות נוסף. לדוגמא: חברה שנתפסת כיקרה ומפרסמת המלצה בה כתוב שהשירות שלה יוצא בסופו של דבר הכי משתלם למרות המחיר.
  • המלצה שקל לזכור אותה– כזו הכוללת עובדות מעניינות או סיפור
  1. אילו המלצות נתפסות כאמינות יותר? 

כמו ברכב יד שנייה מרופא… ויותר ברצינות- לאיזו המלצה תאמינו אתם יותר:

א. מנכ"ל או אדם בכיר בארגון

ב. חברה או ארגון מוכרים וגדולים יותר

ג. המלצה שמגדירה את התועלות שנתתם ללקוח או נותן השירות ולא משהו כללי כמו "מקסימים ונהדרים".

  1. מה הופך המלצה למניעה במיוחד לפעולה?

מספר הנקודות הדומות ללקוח הבא שלכם- החל בצרכים דומים, תחום פעילות וגודל עסק/ חברה דומה.

  1. מהם היתרונות הנוספים של ההמלצות?

המלצות נתפסות על ידי מנועי החיפוש כתוכן לכל דבר. לכן, תוכלו להנות מתוכן חדש מבלי להשקיע בכתיבת מאמרים ותוכן נוסף. ברגע שתשימו המלצות בגוגל, זה נותן אינדיקציה לגוגל שהאתר יעיל עבור הגולשים.

בנוסף, עסק חדש המציג המלצות ייראה כותיק יותר ביחס לעסק שאינו מציג המלצות.

  1. מה תעשו עם לקוח חשוב שדוחה את מתן ההמלצה?

שואלים אותו מהן שלושת התועלות המשמעותיות ביותר אותן קיבל בתהליך/ בהתקשרות מולכם  ומציעים לו לכתוב בשבילו משהו ראשוני לאישור. ברוב המקרים זה עובד…

  1. מה עושים אם יש מעט המלצות?

בדיוק כמו עם לקוחות: שמים את מה שיש באופן שנראה שבחרתם את העיקריים, למשל: לוגו מימין, סוג וגודל החברה (או נתונים רלוונטיים עבורכם) וההמלצה הכתובה כולל פרטים אודות נותן ההמלצה. בנוסף, כדאי לשלב קישור לאתרי הלקוחות, תמונות וכדומה.

  1. מה אם יש הרבה  המלצות?
  • מסננים – בהתאם לכללים של מה יותר אמין
  • עוטפים אותן כפרויקטים שונים ומגישים אותן כמשהו אחר…
  • מכניסים אותם לתוך דפים ייעודיים במקום לדפי המלצות- לדוגמא, המלצות של לקוחות קטנים לדפי מוצר המיועדים ללקוחות קטנים וכדומה.
  1. מה עושים אם לקוח מפרסם חוות דעת שלילית?

לא מומלץ למחוק חוות דעת שליליות. כדאי להשיב ולהתייחס לגופו של עניין, אבל בלי להכנס למלחמה.

חשוב לזכור שבסופו של דבר שלקוח שהתלונן ובעייתו טופלה הופך ללקוח הרבה יותר טוב וממליץ. כך שיש כאן גם הזדמנות!

  1. האם עדיין משתמשים במכתבים והמלצות בכתב יד? 

ישנם מקומות בהם זה מתאים כמו בתי אבות או מקומות שמשלבים ילדים. במקרה זה ניתן להוציא מספר שורות עיקריות מההמלצה ולפרסם גם את המכתב (מוקלד אלא אם כן הכתב מאד ברור). בשילוב זה מגיעים לרמת אמינות גבוהה.

  1. מה לגבי מקצועות בהם לא ניתן ו/או לא מקובל לחשוף את הלקוח?

אצל פסיכולוגים ורופאים לדוגמא לא ניתן חוקית ואתית לחשוף את הלקוח. במקרים כאלה ניתן לפרסם המלצות מקולגות, ממרכזי טיפול ועוד. ישנם בעלי מקצוע שמפרסמים המלצות בשינוי פרטים מזהים (כמו שם, גיל, מספר ילדים, מקום מגורים וכדומה).

היכן מפורסמות ההמלצות בגוגל ופייסבוק?

עם כתיבת שם העסק המלא בגוגל תוכלו לראות מימין (בעברית) את תיאור העסק, הדירוג (כולל מספר המדרגים )וההמלצות (REVIEWS) שלו. עזרו ללקוחות שלכם להמליץ עליכם ושלחו להם קישור ! ככל שיהיו לכם יותר המלצות טובות תוכלו להנות מקידום אורגני טוב יותר לאתר שלכם וכמובן מיותר לקוחות מתעניינים!

כך גם בפייסבוק. בדף הבית תוכלו למצוא את הReviews אשר ישפיעו על הלקוחות שלכם להתקדם וליצור איתכם קשר. מעבר לכך, תיוג שלכם על ידי הלקוח מחזק את האותנטיות ואז אין גם בעיה להעלות את ההמלצה לאתר. בדקו את ההמלצות שכתבו עליכם ברשתות החברתיות

 מכאן הדברים כבר בידיים שלכם! בהצלחה !!!