שיווק בימי קורונה- אז מה עושים עכשיו?

כשישבתי לכתוב את הפוסט הזה, עלתה במוחי הרצאה ששמעתי על תכונות נדרשות לתעסוקה וקריירה בעתיד. אסכם את ההרצאה הארוכה והמרתקת כך: הדור של הילדים שלנו יידרש פחות לתארים אקדמיים וידע מסורתי והרבה יותר לשלוש תכונות מרכזיות – גמישות, יצירתיות ויכולות תקשורתיות.

אז איך זה קשור לשיווק בימי קורונה? אלה בדיוק התכונות הנדרשות לחברות, עסקים ומנהלים כדי לצלוח את המשבר הנוכחי !

לא עוד תוכניות שמרניות לשלוש שנים, או אפילו לשנה. תוכניות קצרות וגמישות שניתן לשנות מהיום למחר, וקשר. קשר מצויין עם בני אדם אחרים ועם עסקים אחרים. כזה שמייצר אינטרקציה ומפיג את הבדידות ולו לרגע קצר.

איך זה עובד בעסקים ? שאלה טובה. להלן מספר המלצות שיסייעו לכם להתמקד ולהתגמש נוכח המשבר:

  1. הפסיקו לשבת על הגדר ולנסות להבין מה קורה – בואו נתייחס לחוסר הודאות ולמשבר הכלכלי כעובדה ונתקדם מכאן.
  2. הציעו ללקוחות שלכם הצעות בעלות ערך גבוה יותר וסיכון נמוך יותר ובדקו אם הן עוזרות לכם למכור יותר. היו קשובים לתגובות ושנו תוך כדי תנועה לפי הצורך:
  • התקשרויות אפקטיביות וקצרות טווח אם אתם מוכרים שירות
  • חבילות מוצרים – חברו את המוצרים הנחוצים להיום עם כאלה שהם אולי פחות נחוצים, אבל יכולים לשפר את תחושתם של הנשארים בבית או המבודדים (מבחירה או שלא)
  • אפשרו בחירה והציעו גם חלופות להתקשרות לטווחים יותר ארוכים בתנאים מועדפים.
  • המכירה שלכם תצליח אם תקטינו סיכון עבור הלקוחות – ככל שהמוצר יהיה אטרקטיבי יותר ו/או חוזה ההתקשרות למוצר גמיש יותר, כך תצליחו למכור יותר.
  • הציעו תשלום קבוע חודשי (ריטיינר או מנוי) אם אתם מוכרים שירות ולא תשלום לפי שעה או פגישה. אם תציעו מחיר אטרקטיבי, הלקוחות ידעו כמה זה יעלה להם בסוף החודש ויהיה להם קל יותר להתחייב. כך תוכלו גם אתם להנות מהבטחון ולדעת כמה תקבלו בסוף החודש.
  1. אפיקים חדשים – חפשו דרכים חדשות ויצירתיות למכור את המוצרים הקיימים, אולי לקהל חדש, אולי עם ערך מוסף חדש, אולי איזשהו טוויסט במוצר או בשירות שיתאים לתקופה הזו.
  2. חשבו טווח קצר. לתכניות ארוכות טווח או אסטרטגיה שיווקית שתוכננה טרום המשבר, אין לצערנו תמיד משמעות בשוק שמשתנה מדי יום. בנו תכנית לחודש-חודשיים. לא יותר. שימו את התכנית המפוארת שבניתם ל-2020 במגירה עם הדרכונים. מתלבטים? התייעצו עם יועץ שיווקי עם ראש פתוח…
  3. שיתופי פעולה – אפילו מתחרה יכול להיות שותף לפעילויות מסוימות! צרו שיתופי פעולה שיווקיים או מסחריים עם גורמים שפונים לאותו פלח שוק. אתם יכולים למשל לעשות קמפיין משותף עם דף נחיתה במקום לפרסם בנפרד ולחלק את הלידים בהתאם למיקום בארץ או כל פרמטר אחר עליו תחליטו מראש.
  4. תוכן תוכן ועוד תוכן – תוכן חדש באתר שלכם יאפשר לכם גישה לאנשים שנשארים בבית ופנויים יותר. הוא גם יקפיץ את האתר שלכם למיקומים טובים יותר בגוגל ויבסס את מעמדכם כמומחים. להיום ולעתיד הרחוק יותר.
  5. לקוחות ותיקים – חשבו מה להציע ללקוחות הותיקים שלכם. מכירה בתנאים מועדפים ללקוחות נאמנים היא זולה יותר ומאפשרת לכם גמישות במחיר.
  6. דאטה – הבעלים של הדאטה יהיה המלך. צרו דרכים יצירתיות לאיסוף דאטה. חישבו מה חסר היום לאנשים ונסו לתת להם אותו בהקשר של העסק שלכם .
  7. קמפיינים – בדקו היטב את התאמת הקמפיינים שלכם לתקופה הנוכחית – האם הם עובדים ויעילים עבורכם? רווחייים? אם לא, הסירו אותם בינתיים עד שתחשבו כיצד ניתן לשפר אותם. התייעצו וקבלו רעיונות!
  8. חווית לקוח – התחום העתידי של השיווק. מכירים? אם לא זה הזמן!
  9. צרו קשר אישי עם הלקוחות שלכם. תהיו לארג'ים איתם. פרגנו להם שהם איתכם למרות המשבר ובחנו איך תוכלו לסייע להם.
  10. התמקדו בצמיחה לא במענקים – נכון, מענק זה NICE TO HAVE אבל הצלחה בעסק שלכם שווה הרבה יותר.
  11. ובנימה אישית יותר…. עשו טוב לעצמכם ולאחרים.
    1. עשו טוב לעצמכם – מצאו את הדבר שעושה לכם טוב וממלא אתכם. תחושה טובה יותר תעזור לכם להתמודד טוב יותר עם הנגיף ועם העסקים. אולי תתחילו לכתוב את רב המכר "אהבה בימי קורונה"?
    2. עשו טוב לאחרים – סתם כדי לעשות טוב. אל תחכו לתמורה. התמורה תגיע בצורת סיפוק אנרגיות ותחושה טובה יותר. מנסיון, זה לא סתם קשקוש של יפי נפש….
    3. קנו בעסקים קטנים – זהו המנוע לצמיחה של כולנו.

    אז במקום להכנס לדכאון, לבידוד או לקפאון, בואו נחשוב רגע מה אפשר לעשות עכשיו כדי לשפר את השורה התחתונה של העסק שלכם ולצבוע אותה בירוק חזק!

    התייעצו איתנו! נשמח לסייע לכם לבנות תכנית עבודה מיידית – גמישה ויצירתית כדי לקדם את החברה שלכם ולהגדיל את הרווחים. כן, גם עכשיו!